salaamati| سلامتی به "راحتی" به دست نمیاد!

بهبود سلامت فردی و اجتماعی

salaamati| سلامتی به "راحتی" به دست نمیاد!

بهبود سلامت فردی و اجتماعی

  • ۰
  • ۰

دندان درآوردن برای کودک شما یک نقطه عطف مهیج است ، اما همچنین می تواند یک مسئله دشوار و دردناک باشد. اگرچه بسیار هیجان انگیز است که کودک کوچک شما مجموعه زیبایی از سفید مروارید خود را ایجاد می کند ، بسیاری از نوزادان نیز هنگام شروع دندان درآوردن درد و کسالت پیدا می کنند .

بیشتر نوزادان اولین دندان خود را حدود 6 ماهگی می گیرند ، اگرچه دامنه سنی ممکن است چند ماه متفاوت باشد. علاوه بر این ، علائم دندان درآوردن - مانند آبریزش ، گاز گرفتن ، گریه ، سرفه ، امتناع از غذا خوردن ، بیدار شدن از خواب در شب ، کشیدن گوش ، مالیدن گونه و به طور کلی تحریک پذیر بودن - می تواند در واقع چند ماه  قبل از ظاهر شدن اولین دندان کودک شروع شود.

بنابراین ، هنگامی که این مرحله با شکوه اما چالش برانگیز پیچید ، بهترین راه ها برای تسکین درد دندان درآوردن کودک شما چیست؟ وارد شوید: اسباب بازی های دندان درآوردن.

اسباب بازی های دندان درآوردن کودک چیست؟
علاوه بر اینکه به آرامی لثه های کودک را می مالید (با دستان تمیز!) یا چیزی سرد برای جویدن به او می دهید (بسیاری از والدین به یک دستشویی مرطوب منجمد یا یک مایع آب سرد یخ داخل یک خرج و تاس اعتماد می کنند) ، ممکن است بخواهید اسباب بازی های دندان درآوردن کودک را نیز امتحان کنید. .

اسباب بازی های دندان درآوردن که به آنها دندان درآوردن گفته می شود ، به نوزادانی که دارای لثه درد هستند ، چیزی ایمن برای جویدن ارائه می دهد. این مفید است ، زیرا عمل لثه فشار متفاوتی را به دندانهای کاملاً جدید کودک وارد می کند که می تواند تسکین دهنده باشد و به کاهش درد کمک کند.

انتخاب بهترین اسباب بازی های دندان درآوردن برای کودک خود
اسباب بازی های دندان درآوردن دارای طیف وسیعی از مواد و سبک های مختلف هستند و طرح های ابتکاری بیشتری از هر زمان دیگری وجود دارد در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید برای بچه های دندانپزشک به خاطر بسپارید:

تایپ کنید حلقه های دندان درآوردن کلاسیک هستند ، اما این روزها انواع مختلفی از دندان دندان ها را نیز می توانید پیدا کنید ، از مسواک های دندان گرفته تا دندان های دندان که شبیه پتو یا اسباب بازی های کوچک هستند.
ماده و بافت  نوزادان با خوشحالی هر چیزی را که می توانند هنگام دندان درآوردن دست خود را بدرقه کنند ، اما ممکن است مواد یا بافت خاصی را نسبت به دیگران جلب کند. برخی از نوزادان مواد نرم و قابل انعطاف را دوست دارند (مانند سیلیکون یا پارچه) ، در حالی که برخی دیگر مواد سخت (مانند چوب) را ترجیح می دهند. بافت های پر دست انداز همچنین می توانند به شما کمک کنند تا آرامش بیشتری داشته باشید.
از گردنبندهای دندان کهربایی خودداری کنید. طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، گردنبندها و مهره های دندان درآوردن ایمن نیستند زیرا می توانند به یک خطر خفگی یا خفقان تبدیل شوند.
به دنبال کپک باشید. کپک در محیط های مرطوب رشد می کند ، بنابراین دندان های دندان - که دائما در دهان کودک شما هستند! - می تواند به ویژه حساس باشد. اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی های دندان درآوردن را انتخاب می کنید که  به راحتی تمیز و ضد عفونی می شوند.
هنگام انتخاب محصولات تسکین دندان های کوچک برای کودک خود ، حتماً از مصرف محصولات موضعی حاوی ماده بنزوکائین لثه که از عوارض جانبی تهدید کننده ای برخوردار است ، خودداری کنید . بر اساس FDA ، محصولات دندان درآوردن از نوع هومیوپاتی یا "طبیعی" که حاوی بلادونا هستند نیز ایمن نیستند.

در اینجا ، بهترین اسباب بازی های دندان درآوردن کودک را انتخاب می کنیم.

فقط برای اینکه بدانید ، آنچه انتظار می رود ممکن است از طریق لینک های خرید کارمزد دریافت کند. چرا به توصیه های محصول ما اعتماد کنیم؟

به طور کلی بهترین اسباب بازی دندان درآوردن کودک
سوفی زرافه

بهترین دندانپزشکان کودک - سوفی دندان شکن زرافه
بهترین دندانپزشکان کودک - سوفی دندان شکن زرافه
با قیمت 31 دلار در آمازون موجود است
حالا ببین افزودن به رجیستری آمازون
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده: 3 ماه به بالا

این  دندان درآوردن کودک زرافه ای شایان ستایش که توسط والدین در همه جا  تحسین می شود ، به شما کمک می کند تا کودک شما را از دندان درآوردن راحت کند. این از 100 درصد لاستیک ساخته شده است ، بنابراین برای جویدن کودک ایمن و مضراب است.

از همه بهتر ، سوفی یک برنده آزمایش شده و واقعی است ، که بخشی از آن به لطف طراحی هوشمندانه دندان درنده است. یکی از اعضای انجمن What to Expect می گوید: "برای دندان درآوردن بسیار خوب است زیرا اندامهای طولانی [زرافه] در دهان آنها برمی گردد.

وزن:  5.4 اونس

ابعاد:  5.5 2 2 8. 8.5 اینچ

بهترین دندان سیلیکونی

بهترین دندانپزشکان کودک - comotomo سیلیکون کودک دندانه دار
دندانه کودک سیلیکونی Comotomo
بهترین دندانپزشکان کودک - comotomo سیلیکون کودک دندانه دار
از 7 دلار در Buy Buy Baby موجود است
حالا ببین
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده: 3 ماه به بالا

اگر کودک به مواد نرم و قابل انعطاف کشیده شود ، این  دندان دندان کودک Comotomo می تواند انتخاب خوبی باشد. ساخته شده از سیلیکون و ساخته شده با چندین نقطه گاز ، این اسباب بازی دندان درآوردن ساده و در عین حال کارآمد است. قرار دادن آن در مایکروویو ، ماشین ظرفشویی ، آب جوش و ضدعفونی کننده بدون BPA است و بی خطر است.

وزن: 0.8 اونس

ابعاد: 1.75 x 1.75 x 3 اینچ

سرگرم کننده ترین اسباب بازی دندان درآوردن
اسباب بازی منهتن Winkel Rattle و اسباب بازی دندان حسی
بهترین کودکان دندانپزشک - اسباب بازی منهتن Winkel Rattle Sensory Teether Toy
با قیمت خرید Buy Buy Baby با قیمت 15 دلار شروع می شود
حالا ببین افزودن به رجیستری آمازون
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده:  تازه متولد شده تا 2 سال

رنگ ، شکل و جغجغه ، آه! منهتن اسباب بازی وینکل راتل و حسی دندانگیر اسباب بازی مطمئن شوید که به منحرف کردن اذهان یک کمی خود را از او لثه دردناک با یک شکل سه بعدی، تند سر و صدا و حلقه لوله به هم پیوسته است. این اسباب بازی دندان درآوردن بدون BPA که به دلیل شکل و بافت جذاب آن مورد ستایش قرار گرفته است ، مطمئناً مورد استفاده برای دندان درآوردن نوزادان است. گرچه نباید آن را جوشانده یا با بخار تمیز کرد ، می توان با دست و آب و صابون آن را شست.

وزن: 3.87 اونس

ابعاد: 15.02 4. 4.04 3.5 3.54 اینچ

 

 

 

بهترین روسری دندان درآوردن

بهترین کودکان دندانپزشک - اسباب بازی منهتن Winkel Rattle Sensory Teether Toy
روسری دندانه دار باپی
بهترین دندانپزشکان کودک - روسری دندان درآوردن ناخوشایند
با قیمت 9 دلار در آمازون موجود است
حالا ببین افزودن به رجیستری آمازون
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده: 3 ماه تا 1 سال

کوچولوی شما دوست دارد روسری یا بند کیف شما را زیر و رو کند ، پس چرا از محصولی که * دقیقاً به همین منظور طراحی شده * لذت نمی برید؟ Boppy دندان درآوردن شال گردن بسته بندی شیک و کاربردی برای مادر که متصل به یک تطبیق دندان درآوردن حلقه است. حلقه دستگیره آسان از سیلیکون درجه مواد غذایی ساخته شده است و کل روسری قابل شستشو در ماشین است ، بنابراین احساس نخواهید کرد که لوازم جانبی روکش دار پوشیده اید. این روسری در رنگ ها و طرح های متنوعی وجود دارد ، بنابراین مطمئناً یکی از این موارد را پیدا خواهید کرد که هم شما و هم کودک مورد علاقه شما باشد.

وزن: 6.4 اونس

ابعاد: 8.78 x 1.75 x 6.06 اینچ

بهترین اسباب بازی دندان درآوردن کودک برای سفر
Nuby Teez-eez
بهترین دندانپزشکان کودک - Nuby Teez-eez
با قیمت 6 دلار در آمازون موجود است
حالا ببین افزودن به رجیستری آمازون
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده: تازه متولد شده و بالاتر

وقتی کودک در حال دندان درآوردن است ، به جاده برخورد کرده و کیسه ای برای پوشک دارید که از قبل پر شده است؟ Nuby دندان-EEZ راه حل شما است. این اسباب بازی دندان درآوردن سیلیکونی بدون BPA ، فوق العاده نرم و 100 درصد یک انتخاب عالی است. کوچک و کم حجم است ، نگه داشتن آن (برای کودک) آسان و بسته بندی آن (برای شما) آسان است. به علاوه ، یک کیف حمل بهداشتی برای تمیز نگه داشتن دندان در هنگام استفاده از آن ارائه نمی شود.

وزن:  1.76 اونس

ابعاد:  6 4. 4.3 1.4 1.4 اینچ

بهترین دندان شکن قابل فریز
جوانه های سبز سیلیکون میوه موی چتری
بهترین دندانپزشکان کودک - جوانه های سبز و آرام تسکین دهنده میوه های سبز
با قیمت 11 دلار در آمازون موجود است
حالا ببین افزودن به رجیستری آمازون
چرا ما آن را دوست داریم
سن توصیه شده: 3 ماه به بالا

این دندانگیر سیلیکونی بدون BPA   برای کودک کوچک شما آسان نیست که بتواند آن را نگه دارد ، لثه و جوید (با یک سطح بافتی مورد تایید کودک!) ، بلکه می تواند در یخچال نگه داشته شود تا قدرت آرامش بخشی بیشتری داشته باشد. دندان دندان شکل میوه پر از آب مقطر است که باعث تسکین خنک کننده لثه های دردناک کودک می شود. از همه بهتر ، تمیز کردن آن با آب و صابون آسان است.

وزن: 1.6 اونس

ابعاد: 3.74 x 3.94 x 0.98 اینچ

منبع:
https://www.whattoexpect.com/products/baby-care/best-baby-teething-toys/

کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام کیدزگرام

  • ۹۹/۰۹/۰۷
  • آریا توسعه مند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی