salaamati| سلامتی به "راحتی" به دست نمیاد!

بهبود سلامت فردی و اجتماعی

salaamati| سلامتی به "راحتی" به دست نمیاد!

بهبود سلامت فردی و اجتماعی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از ابتدای شیوع بیماری کرونا، تحلیل‌های مختلفی در مورد این ویروس در نشریات مختلف و فضای مجازی منتشر شده است. احتمال اینکه این ویروس، جهش یافته‌ی یک ویروس قدیمی باشد و کاربرد جنگ بیولوژیک داشته باشد زیاد است. بعضی انتشار این ویروس را کار آمریکا می‌دانند برای مقابله با ایران و چین، که در نهایت دامن‌گیر خودش شده است.

این احتمال خیلی دور از ذهن نیست چرا که از سال‌ها پیش، دولتمردان آمریکا، زمزمه‌هایی از احتمال شیوع یک ویروس خطرناک می‌کردند. و وقتی هم که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد، بعضی از دولتمردان آمریکا، ذوق زده شدند که استیلای اقتصادی چین بر دنیا تمام شده است و ...

اما چین خیلی زود از این مهلکه خارج شد و این پاندمی را از این کشور یک میلیارد نفری جمع کرد. هیچ کس نپرسید چرا ویروس کووید 19 از ووهان چین به ایران آمد اما از ووهان به پکن و شانگهای و شنزن و ... نرفت! آیا تردد مسافر از از ووهان به ایران بیشتر بود یا از ووهان به پکن و شانگهای؟ قطعاً تردد مسافر بین شهرهای یک کشور صدها برابر تردد بین شهرهای دو کشور است!

 

این بحث‌ها زیاد است و موجب طولانی شدن بحث می‌شود. موضوع مهم برای ما، نحوه مقابله چین با این بیماری است.

بر کسی پوشیده نیست که پزشکی مدرن، یکی از عقب مانده ترین مکاتب طبی در جهان است. احساساتی نشوید! درست است که پزشکی مدرن، در حوزه تجهیزات پیشرفت قابل توجهی کرده است (که البته همین پیشرفت را هم مدیون علوم مهندسی است نه خود پزشکی) اما در حوزه پیشگیری و درمان، دستاورد مثبتی نداشته است. امروزه در هر خانواده ای یک یا چند بیمار صعب العلاج وجود دارد که تا آخر عمر باید دارو مصرف کنند بدون آن که درمان شوند (ام اس، دیابت، فشارخون، پرکینسون، بیماری‌های قلبی، سرطان و ...) راهکار پزشکی مدرن برای این بیماری‌ها فقط کنترل علایم بیماری بوده و هست نه درمان!

در مورد پاندمی کرونا، طب مدرن غافلگیر و درمانده شده است چرا که سرعت شیوع بالا هست و برنامه‌های کنترلی قبلی با این سرعت شیوع جواب نمی‌دهد.

چین، با بهره‌گیری از ظرفیت طب سنتی خود، پاندمی کرونا را به طور کامل مهار کرد. اما مسئولان وزارت بهداشت در ایران حاضر نیستند بپذیرند. چرا؟ چون اگر بپذیرند هیمنه و پرستیژ توخالی پزشکی مدرن خواهد شکست و مافیای بزرگی که در زمینه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش پزشکی درست کرده‌اند، خواهد شکست و منهدم خواهد شد.

گزارش‌های مردمی زیادی هست که بیماران کرونایی حاد، با داروهای طب اسلامی و طب سنتی درمان شده‌اند، اما همچنان مسئولانی از وزارت بهداشت، طب سنتی و اسلامی را مسخره می‌کنند، چرا که دردشان آمده است که مردم از ناتوانی طب مدرن در حوزه درمان آگاه شده‌اند!

و اما طب اسلامی و سنتی، با ویروس کرونا به مثابه ورود یک سم به بدن برخورد می‌کند. در فروردین امسال بود که یکی از اطبای سنتی در برنامه انارستان شبکه افق گفت ما کاری با ماهیت ویروس کرونا نداریم. ما می‌بینیم که این ویروس در بدن چه می‌کند و سعی می‌کنیم آن را خنثی کنیم. ویروس کرونا با ورود به بدن، انفعالاتی را انجام می‌دهد که نتیجه آن، تولید اخلاط غلیظ و چسبنده است. این اخلاط به خروجی‎‌های بدن مثل ریه‌ها و کلیه‌ها می‌ریزد و مسیر این خروجی‌ها را مسدود می‌کند. تدابیری که ما انجام می‌دهیم اولاً به باز شدن این مسیرها منجر می‌شود و اخلاط زاید و سموم تولید شده به راحتی از بدن خارج می‌شود و ثانیاً قوه دفاعی بدن را برای مقابله با این ویروس و هر عامل خارجی دیگر تقویت می‌کند.

بله طب سنتی و اسلامی به همین راحتی بیماری کرونا را درمان می‌کند. اما پزشکی مدرن بیشتر دنبال این است که چشم و ابروی ویروس را زیر میکروسکوپ ببیند، لذا از درمان بیماری ناتوان است!

  • آریا توسعه مند